Людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою, спустошеною" В.Сухомлинський

пʼятниця, 26 березня 2021 р.

 Льюїс Керролл"Аліса в Країні Див ".Персонажі, які оточують героїню

 

Л. Керролл «Аліса у Країні Див». Персонажі, які оточують героїню.

  • Сенкан, присвячений Країні Чудес.

Країна Чудес

Дивна, незрозуміла,

Зацікавлює, лякає, хвилює,

Запрошує у гості незвичайних дітлахів

Мрія

  • Поясніть слова  Рея  Бредбері: «Країна Чудес  –  це те, що ми є..» 

Літературний диктант

1. Яка дія кролика зацікавила Алісу?

2. Які речі допомогли Алісі змінюватися у зрості?

3. Хто і навіщо грав у «Гасай-Коло»?

4. Яка пригода сталася з Алісою в будинку Білого Кролика?

5. Чи сподобалась Алісі зустріч з цуциком? Чому?

6. Чи допомогла Алісі Синя Гусінь?

7. Чому горлиця прийняла Алісу за змію?

8. Що сталося з немовлям герцогині?

9. Про кого з мешканців Країни Див розповів Алісі Чеширський Кіт? Що між ними спільного?

10. Дома у кого з героїв відбувалося «Вечірнє чаювання»? Хто брав у ньому участь?

11. Що дивного було в цьому чаюванні?

3.   Гра «Хто це робить?»

  •  Алісапосміхається
    Кроликходив у школу на дні моря
    Гусіньжбурляється
    Кухаркапоспішає
    Герцогинязмащував годинник вершковим маслом
    Кітв усьому знаходить мораль
    Немовляпадає
    Шаленийнаказує відтяти голову
    Заєцьрохкає
    Сонько-Гризунрозповідає казку
    Королеварозповідає казку
    Казна-Що-Не-Черепахакурить

 

 

Парадокс – (незвичайний, неймовірний, дивний) це несподіване явище, яке не відповідає науковим уявленням.

Учитель. Автор критикує Англію та англійців, їх систему освіти та виховання. Аліса вивчала багато наук, але уявлення про них має поверхове. Школа на дні моря – це взагалі пародія на освіту. Навіщо ходити до школи щодня, все вчити і нічого не знати?

Характерні особливості казкової школи: наказувати і слухатися. Але чи тільки казкової? Чи цікаво вам у школі, чи отримуєте ви задоволення від уроків, чи хотіли б ви отримати атестати неуків? Можливо, щось потрібно змінити? Подумайте.

(Заповнюється таблиця)

 

 

Характеристика героїв твору 

Герой

Визначна риса

 

Поведінка, що доводить рису характеру 

Королева

Злість, роздратованість, свавільність, жорстокість (свавільність -схильність діяти на свій розсуд, незважаючи на думку, бажання інших)

Постійно всім погрожує: «Відтяти їй голову!», «Усі на свої місця!»

«Почервоніла з люті, хижо блимнувши очима, вереснула…»

«Гасала скрізь, як навіжена, тупотіла ногами, репетувала…»

Королева нервова, зла, запальна, непередбачувана. Це аномально як для державної особи, так і для любого керівника.

Чеширський Кіт

Незалежність, свобода від тиску будь-якої влади

Вільно висловлює свою думку, зникає і з’являється, коли заманеться

Казна-Що-Не-Черепаха

Жалюгідність, неуцтво

Жаліється на своє навчання «І всі ми маємо найкращі у світі атестати неуків»

 Постійно повчає Алісу, хоча сама нічого не знає

Грифон

Роздратування, тупість

Виховував Алісу, називаючи її при цьому дурною. Сам дивак і безумець, але не може терпіти дивацтв інших

Аліса

Єдина зберігає здоровий глузд

Виглядає як біла ворона серед дурисвітів Підземного світу

 

  • Подумайте, що робить книжку Керролла популярною в наш час?
  • Хто з відомих осіб зачитувався твором? (Королева Вікторія, Оскар Уайльд, Рей Бредбері)
  • Чи насправді нісенітниця така безглузда? Що критикує в творі автор? (Політику, передвиборчу кампанію, освіту, виховання, судочинство, мораль)
  • Які перешкоди довелося подолати Алісі у Країні Чудес? (Випробування її розуму, здорового глузду у безглуздому світі)
  • Напишіть невелику творчу роботу: Як Аліса вийшла з випробування? Які висновки зробила?

Самостійна творча робота.

  • Аліса вийшла з випробування достойно! Побачила, що Королева не головна, хоча сидить на троні, що англійські традиції раптом стали «божевільними», а ми самі, на жаль, майже не відрізняємося від мешканців Країни Чудес.
  • Аліса побачила, що королівський двір – це звичайна колода карт. У карти грають, їх тасують. Отак і королева на свій розсуд грає своїми підлеглими.
  • Аліса зрозуміла, що життя  це складна гра, в якій завжди одні виграють, а інші  програють.
  • Аліса зрозуміла, що навчання повинне бути цікавим. Насильно, з-під палки, без бажання нічого не вивчиш і не запам’ятаєш.
  • Аліса впевнилася, що дітей потрібно любити, тоді вони не будуть перетворюватися на поросят, свиней та інших тварин.
  • Якщо подумати, то ми майже не відрізняємося від жителів Країни Чудес. Але усі люди різні, як і мешканці цієї країни. І від нас, від нашої душі та серця залежить, яке життя ми проживемо, ким ми будемо.
  • Побувавши в чарівному світі, Аліса зрозуміла, що потрібно жити і радіти, насолоджуватися кожним прожитим днем. Радіти сонечку, гарним друзям, спілкуванню з рідними людьми, пам’ятати роки свого безтурботного дитинства. Мені Аліса нагадує Поліанну, яка навчила нас радіти, шукати позитив у будь-якій життєвій ситуації.


 Домашнє завдання (диференційоване)

  • Закінчити творчу роботу.
  • Намалювати ілюстрації.

Немає коментарів:

Дописати коментар